Marker vol. 6
2023/2024
Katarína
Bieliková
Sdružení D, Olomouc
Marker jsem si vybrala, protože jsem chtěla získat nové znalosti, zkušenosti a inspiraci pro svou práci s mládeží. Také získat sílu a kompetence a sebevědomí pro svou práci i osobní život. Může mi pomoci pracovat systematičtěji, inovativněji a profesionálněji.
Vendula
Březinová
Školení Marker CS mi doporučilo vedení naší školy. V kompetencích a kompetenčním vzdělávání vidím veliký smysl, ale pořád hledám cesty, jak vše uchopit. Příprava vzdělávacích aktivit mi zpravidla zabírá hodně času a mnohdy mám pocit, že tomu něco chybí. Dost věcí kolem vzdělávání dělám intuitivně a cítím, že je potřebuju zvědomit, pojmenovat, pochopit.
Ve ScioŠkolách pracujeme téměř se všemi principy, se kterými se pracuje Marker CS. Už po první etapě školení vnímám, že se mi dost pojmů zvědomilo a zasadilo do správného kontextu. Na vzdělávací aktivity se začínám dívat jinak a věřím že se je v průběhu školení naučím tvořit i s větší lehkostí, a takové, které dávají dětem smysl.
Miloš
Ďuratný
O Markeru jsem se dozvěděl při práci s mládeží. Velmi pozitivní pocity ve mě vyvolalo, když jsem byl vybrán pro toto školení, o kterém jsem slyšel, že pomohlo v rozvoji lidem v mém okolí. Můj pozitivní pocit se během školení dále stupňoval, navíc jsem získal nové znalosti a hlavně dovednosti, kvůli kterým jsem se na Marker přihlásil. Odnáším si rozšíření obzorů, inspiraci v aktivitách neformálního vzdělávání a hlavně jiný pohled na Bloomovu taxonomii a práci s ní v praxi. Na tomto výjimečném školení oceňuji osobní přístup, který mi velmi pomohl v osobním růstu vymezených kompetencí, v nichž jsem se chtěl posunout a rozvíjet.
Vít
Dvořák
Marker byl dlouhou dobu slovo skloňované v naší organizaci jako velká paráda, včetně zářivého úsměvu a nadšení ve tváři kolegy Pepy Hrušky. Důvod, proč jsem se rozhodl zrovna pro Marker krom výborných referencí, byl hlavně v tom, že cítím ve své práci momenty, kdy mi „něco“ uniká a potřebuji v tom nacházet jistotu. Jistotu, abych nemusel mít v hlavě tenzi a mohl tak být v procesu prázdnější.
Pomůže zcela jistě s nadhledem a cíli, s jakými do třídních kolektivů vstupuji já nebo někdo další. Zároveň mi nabídne nástroje, kde mohu nacházet potřebné kompetence.
Silvia
Fáberová
Na Marker jsem se dostala díky své manažerce, která již absolvovala školení s Tomášem Peškem a navrhla mě a mého kolegu na toto školení, protože vnímala potenciál, který lze dále rozvíjet na různých úrovních. Jsem koordinátorka duálního vzdělávání a také pokračovatelka školení našich interních instruktorů /spolupracovníků, kteří pracují s mladými lidmi = našimi žáky duálního vzdělávání.
Marker mi pomůže v poskytnutí nových pohledů na práci s mládeží a inspiraci, jak „dělat věci jinak“ – být kreativní a zároveň věcný podle potřeb vyplývajících z požadavků našeho interního vzdělávacího systému. Nabídnout mi zkušenost, kterou mohu prostřednictvím praxe uplatnit a dále začlenit na podporu osobního i profesního rozvoje.
Michaela
Fintorová
Letošní rok byl pro mě přelomový na mnoha úrovních, mimo jiné jsem se rozhodla začít pracovat s mládeží na plný úvazek. Markerem už prošli mí kolegové v naší organizaci, takže pro mě bylo přirozené, že jsem si Marker vybrala jako součást svého seberozvoje.
Mým snem je umět efektivně pracovat se skupinami a mladými lidmi, získání informací a praxe „jak“ na to bude pro naši organizaci velkým přínosem, protože budu moci podpořit své kolegy.
Ivica
Franeková
Zcela obecně si potřebuji doplnit a prohloubit své znalosti a dovednosti, ukotvit se ve vědomostech, ověřit si své zkušenosti, prozkoumat nové možnosti a přístupy. Síť.
Hned, jak jsem si přečetla koncepci celého školení, bylo mi jasné, že to je přesně to, co potřebuji, právě proto, že nejen zastřešuji aktivity zaměřené na mládež, ale také s mládeží pravidelně přicházím do styku, ať už jako moderátorka diskusí, vychovatelka nebo organizátorka a mentorka dobrovolnických cílů.
Věřím v sílu systematické práce s mládeží. Vidím skutečné výsledky a dopady a nechci nic pokazit, pokud na to mám kapacity a zdroje.
Josef
Zvoníček
K oslovení mladých lidí, k jejich motivaci a vytvoření přátelského a otevřeného prostředí je neformální vzdělávání skvělým nástrojem, v kterém cítím potřebu se zdokonalovat a proto jsem se přihlásil na školení Marker. Určitě mi pomůže přinést větší kvalitu, znalosti a jistotu do mé práce s mládeží, ale také osobní rozvoj a nové kontakty pro případné spolupráce.
Vendula
Holubová
Přihlásila jsem se kvůli rozšíření obzorů, načerpání inspirace i osobnímu růstu. Chci do naší organizace přinést svěží vítr a nové zkušenosti pro práci s našimi mladými dobrovolníky.
Lucia
Horevajová
Na Marker jsem narazila, když jsem hledala školení zaměřené na lektorské dovednosti, a jeho koncept mě velmi zaujal. Jedním z hlavních důvodů, proč jsem si ho vybrala, bylo, že se jedná o dlouhodobý formát vzdělávání, který mi vyhovuje více než jednorázové semináře/workshopy. Může přispět k větší strukturovanosti práce s mládeží v naší organizaci, přípravě aktivit a programů.
Denisa
Horváthová
Do Markeru jsem byla vybrána svou firmou, dostal jsem od ní podporu, abych mohla získat nové informace a zkušenosti v oblasti vzdělávání mládeže a podporu instruktorů. Školení bude přínosem pro naši firmu, ale hlavně pro mě jako lektorku, abych mohla dále vzdělávat studenty a jejich instruktory. Chci se naučit, jak vytvořit obsah a pak ho posunout do aktivity, aby to na sebe navazovalo.
Jana
Javorová
V našem skautském oddíle hledáme způsoby, jak dělat věci lépe, kvalitněji, jak oslovit mladé lidi a připravit pro ně kvalitní program. Do Markeru jsem šla na doporučení kamaráda, bývalého absolventa Markeru. Od školení očekávám rozšíření svých znalostí o neformálním vzdělávání, nové a inovativní poznatky a přístupy v systematické práci s mládeží.
Sylvia
Strámová
Na Marker jsem se rozhodla přihlásit na doporučení absolventů Komenského institutu, což byla záruka kvalitního a hodnotného vzdělávání. Ráda bych se naučila efektivně pracovat s mládeží, zajímají mě osvědčené způsoby a metody neformálního vzdělávání. V nové pozici ředitelky centra bych ráda rozvíjela své kompetence v tomto směru.
Díky Markeru bych chtěla začít kvalitně a pravidelně pracovat s mládeží, zapojovat ji do společných aktivit, vnímat její aktuální potřeby, vytvářet prostor pro její seberealizaci.
Matyáš
Jurák
Na Marker jsem se rozhodl přihlásit ze dvou hlavních důvodů. Prvním je vlastní touha po vzdělání v oblasti práce s mládeží. Druhým jsou skvělé reference v mém bezprostředním okolí na předchozí ročníky Markeru. K mé přihlášce poté vedlo právě střetnutí těchto dvou důvodů. Jsem zde za organizaci Akademie Psychologie, přičemž naše primární činnost jsou přípravné kurzy pro uchazeče ke studiu psychologie na vysoké škole. Vedle této činnosti se však věnujeme osvětě v oblasti psychologie a právě neformálně vzdělávací činnosti. Zkušenosti načerpané na Markeru plánujeme využít k rozšíření záběru naší činnosti a prohloubení její kvality.
Zuzana
Kašparová
Učila jsem se vždy za pochodu od zkušenějších. A bylo to skvělý, ale zatoužila jsem po strukturovanějším vědění, proto jsem se přihlásila do Markeru. Mimo jiné mi kolegové, kolegyně a kámošstvo říkali, že je to super základ, který mi nesmí chybět. Momentálně freelencuju. Nejčastěji trávím čas s feministickým projektem Vyhonit ďábla, kdy nahrávám epizody podcastu, vystupuji před publikem nebo přemýšlím nad tématy sexu a tělesnosti. Jindy lektoruji třeba pod DZS (Dům zahraničn spolupráce) nebo organizací Konsent, kde se věnuji prevenci genderově podmíněného násilí. Sem tam publikuji nějaký článek, třeba v druhé směně nebo časopise Heroine, kde se věnuji například sociální spravedlnosti v tématu zdravotního postižení. Velký kus svého času věnuji také dlouhodobému projektu pro mladé lidi Akumulátor, ve kterém řešíme politickou a občanskou angažovanost a přemýšlíme nad transformací opresivních struktur společnosti. Marker mi může pomoci zlepšit svou lektorskou praxi a doufám, že se mi podaří získat větší jistotu v plánování vzdělávacích aktivit.
Michaela
Kollariková
Pracuji v organizaci Človek v ohrození, kde jsem součástí týmu filmového festivalu Jeden svet. Moje role spočívá v koordinaci vzdělávacího programu pro mládež Jeden svět na školách, přičemž se zaměřuje na aktivní inkluzivní přístup akce a zajišťuje, aby byl obsah přístupný divákům s různými znevýhodněními. V Mareene koordinuji dobrovolnický program, v jehož rámci školím a podporuji lidi pracující s osobami s udělenou mezinárodní ochranou. Marker CS vnímám jako příležitost lépe porozumět potřebám cílových skupin a současným trendům v oblasti vzdělávání a mládeže. Věřím, že absolvování programu Marker CS vnese do mojí práce systém, strukturu a udržitelnost.
Jan
Kopecký
Scioškola Zlín
Zúčastnit se Markeru mi doporučilo vedení ve škole. Váhal jsem kvůli časové náročnosti kurzu, ale protože kompetence jsou základem našeho vzdělávacího systému a protože vnímám, že se nám je ne vždy daří kvalitně předávat, přihlásil jsem se. Navzdory tomu, že mi řada principů je vlastních a že jsem Slabikář neformálního vzdělávání četl, řada konceptů mi začala dávat smysl až po absolvování první fáze.
Helena
Lorenc
Hledala jsem dlouhodobější vzdělávací kurz, který by mě znalostně obohatil a Marker už jsem měla asi dva roky v merku, že by to mohlo být to pravé. Líbí se mi, že se můžu nejen vzdělávat, ale zároveň se seznámit s dalšími inspirativními lidmi. Spolupracuji s více organizacemi na různých projektech od kariérového poradenství přes duševní zdraví studentů až po zážitkovou pedagogiku, mám také svůj neziskový projekt Buď aktivní. Na Markeru jsem za The Duke of Edinburgh’s International Award. Doufám, že Marker mi pomůže více porozumět potřebám naší cílové skupiny, podpořit ostatní kolegy v Advisory Boardu i dát strukturu našim aktivitám.
Denisa
Morongová
K Markeru CS jsem se dostala náhodou díky kamáradovu doporučení na sítích… nebo že by osud? Téma i forma školení mě totiž nadchly hned po prvním prolétnutí webu. Přesně tohle pro svoji práci a nabytí sebevědomí právě teď potřebuji. Náš tým se dlouhodobě věnoval osvětě a vzdělávání široké veřejnosti, zástupkyň*ců samospráv a podpoře angažovaného občanstva v tématech ochrany klimatu ve městech. Díky aktivnímu studentstvu především z kolektivu Fridays for Future jsme se ale rozhodly nabídnout naše zkušenosti z oblasti aktivismu, sebeorganizace a ochrany klimatu především mladým lidem, a tak jsme sepsaly publikaci Together for the Climate (acttogether.eu). Spolupráce s mladými lidmi nám začala dávat větší a větší smysl a my jsme si v týmu řekli, že tohle je směr, kterým se chceme dále ubírat. Dosud jsem ale v našich aktivitách postupovala intuitivně, chybělo mi metodické a teoretické ukotvení. Těším se, že po absolvování Markeru CS budu o našich projektech přemýšlet více strategicky.
Adam
Olšiak
Rozhodl jsem se přihlásit do programu Marker, protože jsem od svých přátel slyšel velmi pozitivní ohlasy. O tom, že Marker byl jejich počáteční vzdělávací cestou. Protože bych rád rozvíjel své školitelské kompetence a stal se školitelem, viděl jsem v tom skvělou příležitost. Pracuji jako školitel v organizaci Saplinq o.z., která se zabývá queer advokacií, komunitním rozvojem, vede projekt Prizma – poradenské a komunitní centrum pro LGBT+ lidi a organizuje projekt PRIDE Cat.
Eliška
Němcová
Na Marker jsem se rozhodla přihlásit hlavně proto, že se v životě ráda učím nové věci a posouvám se. A to bych chtěla umět předat a poskytnout i ostatním lidem, nejen v naší organizaci. Náplň Markeru mě oslovila i díky tomu, že se začínám více angažovat v naší organizaci a věřím, že znalosti získané během školení mi umožní dělat kvalitní práci s mládeží. Jako organizace bychom potřebovali dlouhodobou vizi, kam směřovat a jak dělat práci s mládeží opravdu kvalitně.
Jana
Nývltová
Na školení Marker CS jsem se přihlásila, protože bych se chtěla profesně posunout a získat nové informace v tématu vzdělávání mládeže. V naší organizaci pracujeme se všemi věkovými kategoriemi, a proto bych do organizace ráda přinesla nové trendy ve vzdělávání (mládeže).
Pavel
Staňo
Chci růst… a tak jsem začal hledat možnosti, jak se posouvat v práci s mládeží. Když jsem se dozvěděl o Markeru, tak jsem na něj dostal několik dobrých doporučení a rozhodl jsem se přihlásit. Pracuju v Domě Ignáce Stuchlého (DIS) na pozici instruktora tematických pobytových kurzů pro třídy. Spousta věcí je u nás už promyšlených a lidé, kteří to vytvářeli, už odešli. Na Markeru jsem si uvědomil, že ty věci tam máme a podvědomě je používáme. Marker přinese do mé organizace to, abychom to zase dělali vědomě.
Tomáš
Sura
O Markeru mi řekla naše ředitelka a mluvila o něm jako o vzdělávání, které mi může pomoci v mé práci s mládeží. Protože v našem centru pracuji teprve něco málo přes 1,5 roku, myslel jsem si, že se to hodí, protože jsem dosud neměl zkušenosti s prací s mládeží, ale spíše s dětmi. Marker vnímám jako příležitost zdokonalit se, získat informace od lidí, kteří se v této oblasti pohybují již léta, a možná přijít na to, jak je oslovit a udělat z našeho centra místo pro více mladých lidí, než jen pro děti.
Markéta
Svitáková
Chci si upevnit své znalsti v neformálním vzdělávání. Mám za sebou dost praxe, ale potřebuji si metodiku ukotvit do většího celku. Chci se naučit, co je kompetenční vzdělávání a jak s ním pracovat, nebo jak zjistit a pojmenovat potřeby mladých lidí na ČVUT.